Andrei

Atunci cand iti explic diferit lucruri

Discuții peste discuții se nasc în fiecare zi. Marea majoritate încep de la același set mic de întrebări care începe să nu mai capete foarte mult sens. De fapt, sens capătă, dar se conturează în jurul unei retorici, de parcă brusc ne-am trezit într-un cuplu, suntem de o tonă de ani împreună și ne asaltăm cu întrebări retorice pentru a face conversație, pentru a nu fi liniște în jurul nostru dimineața la cafea.

Te privesc în timp ce îți sorbi cafeaua și te joci pe telefon. Vorbești  încet povești fără prea mult sens despre o grămadă de lucru pe care doresti să le implemetezi în următoarele zile.  Auzi la el, să le implementeze. Aș dori, dragul meu, să implementăm noi altceva împreună, mai precis câteva acrobațiuni pe masa din bucătărie, sau în mașina nouă pe care dorești să o achiziționezi pentru firmă. Laptoul acela trebuie implementat în primul rând cu un set de filme inspiraționale pentru toți angajații tăi…

Susțin întotdeauna că îmi face plăcere să te ascult. Să ascult tona asta de povești, de informații pe care mi le dai. Nici nu prea doresc să te corectez atunci când nu ai dreptate, atunci când îmi spui că SEO nu e important pentru tine, că tu te bazezi doar pe recomandări. Mă las pe spate, îmi sorb cafeaua și mă gândesc cât de bine arăți și cam cât de multe lucruri greșite poți să spui fiind atât de drăguț. Fiind atât de… apetisant.

Mă ridic să mai torn în cafea pentru amândoi. Simt că voi avea nevoie de foarte multă dacă această discuție va continua. Orice s-ar întâmpla nu cred că discuția asta va continua așa cum îmi doresc eu: cu informații corecte și mai spre pat. M-a adaptat foarte ușor la stilul tău de a fi, ca un copil cu prea multă energie care sare de la un subiect la altul fără nici cea mai mică problemă. Nu înțeleg cum poți face asta, dar pe mine mă obosește enorm de tare.

Majoritatea covârșitoare a utilizatorilor de internet folosesc motorul de căutare Google atunci când sunt interesați de un produs sau de un serviciu. Și, prin majoritate covârșitoare, vreau să spun 81% din cele 3,7 miliarde de oameni care folosesc internetul la nivel mondial.

Mă privești în ochi și îmi povestești cu cea mai mare pasiune a ta lucrurile astea, iar eu nu pot să mă întreb decât un lucru: oare cât ai citit pe internet să ajungi la o concluzie de genul ăsta? Oare tu știi că nu toată informația de pe internet este reală? Eh, numărul de oameni care caută lucruri pe internet este foarte mare. Vezi tu, dragul meu, important nu este ca ei să caute, important este ca tu să înțelegi modul prin care ei caută.

Of naivitate, trebuie  să înțelegi că Google acesta e ca o iubită, el îți va arăta întotdeauna ceea ce dorești. O fustă scurtă, mulată, apetisantă, care îți va duce mintea în locuri în care fanteziile  tale nu mai au scăpare. Vei fi atras de fusta scurtă pentru că ea este sumarul primelor căutări din Google. Poate nu este neapărat ceea ce căutai tu, dar tu așa te-ai exprimat, iar forma frumoasă și accesibilă pe care o are nu poate decât să îți atragă atenția. Abia după ce vei da frâu tuturor fanteziilor, și vei da un click sub acea fustă, ai putea descoperi dacă Google ți-a dat sau nu ceea ce ai avut tu nevoie în acel moment. Poate că da, poate că nu.

Dar întrebarea apare, dacă nu ți-a arătat ceea ce doreai, ce înseamnă. Că tu ai căutat ceva greșit, că fantezia ta nu este bună, că fusta este prea atrăgătoare? Nu, înseamnă doar că Google, știa care este fantezia ta după puținele cuvinte pe care le-ai șoptit. S-a mulat după dorința ta. Dacă dorința nu a fost destul de explicită, atunci, totul poate să o ia într-o altă directie. Uneori este o directive care este potrivită pentru tine, alteori nu. Dar nu te poți contrazice cu Google, pentru că atunci știi bine ce se întâmplă. Se va bosumfla și va face scandal. Ok, asta sunt eu nu Google, dar ai înțeles tu metafora.

Nici nu mai știu încotro merge discuția asta. Ar trebui să te ajut, pentru că așa este frumos. Să îți explic exact cum se fac toate lucrurile  astea, dar  sincer, cel mai mult aș vrea să îți explic  ce doresc eu. Există, cu siguranță o cale de mijloc pentru toate astea…

Uite, dragul meu, situația este cam așa. Gândește-te că Google sunt eu, iar tu, ești cel care dorește să ajungă la mine. Nu doar să ajungă la mine, dar și să mă cucerească. Tu ești cel care vrei să ieși în evidență față de toți ceilalți care încearcă să mă agațe.

Întâi și întâi trebuie să îți dai seama cum vrei să ajungi la mine, îți trebuie cuvintele potrivite, pentru că altfel s-ar putea să ajungi în altă parte, sau chiar să îmi dai semnale greșite. Să cred că ești vreun obsedat sexual și să-mi placă, sau mai știu eu ce. Cuvintele cheie potrivite  pe care le integrezi în platforma ta sunt la fel, trebuie să fie ceea ce consumatorul tău caută, iar tu ai de oferit.

Peste toate astea, trebuie să te uiți și în jur, la concurență. Orice mediu ar fi și orice ai face, concurența este întotdeauna importantă, ea poate să  fie folosită chiar ca sursă de inspirație. Nu este deloc recomandat să te inspiri și să faci lucruri ca ei, dar poți, foarte ușor să te ajuți de concurență pentru a crește tu. E ca atunci când ai un wing-man, sau când eu deja am avut atâtea aventuri proaste, sau chiar foarte bune, încât sunt ori foarte sceptică ori am multe pretenții. Scopul tău este să mă faci să rămân la tine. Să îmi arăți că tu ești cel mai bun, că poți să-mi oferi maximul.

Pe lângă toate astea, trebue să ții cont si de felul în care arăți, în care te prezinți, modul în care tu poți să fii contactat sau văzut. Vezi tu dragule, pentru mine contează dacă după ce m-ai agâțat povestim prin telegrame sau pe whatsapp. Dacă ești ușor de găsit peste tot și arăți bine. Altfel nu voi vrea să ies cu tine în lume, sau să te recomand, sau să te văd. Aspectul contează foarte mult, este la fel de important într-un mediu virtual ca atunci când este prima noastră întâlnire.

Sunt o mulțime mare de lucruri importante. Așa cum într-o relație orgasmul este important, așa și pentru o prezență on-line, este important SEO-ul. Tocmai de aceea este atât de important să conștientizezi importanța optimizării site-ului pentru motoarele de căutare, adică a ceea ce se numește SEO. Iar acest lucru te-ar putea ajuta și mai mult dacă se întâmplă chiar înainte de lansarea site-ului.

Afișarea sediului sau a unui punct de lucru în Google MyBusiness – acesta este un serviciu pus la dispoziție gratuit de către Google care te ajută să-ți pui businessul pe hartă, cu tot cu adresa sediului, datele de contact, orar etc. Este păcat să nu profiți de absolut toate uneltele pe care le ai pentru a te bucura de afacerea ta, pentru că atunci când ne vedem noi, vreau să știu că pasiunea noastră are în spate tot ce este necesar. Vreau ca atunci când te privesc în ochi să știu că ai făcut orice este posibil pentru a-ți atinge scopul. Te vreau la fel de mult cum îmi doresc un SEO bine optimizat.

Comenteaza fara Facebook

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: